СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування

від 13 травня 2015 року

Веде засідання Голова Комітету С.В.ВЛАСЕНКО

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пробачте, але по місту пересуватися абсолютно неможливо. Як мені повідомили, у нас 12 членів комітету присутні, а відтак, є всі підстави, передбачені Регламентом Верховної Ради України щодо кворуму і щодо можливості відкриття засідання нашого комітету.

Вам усім роздано проект порядку денного. Чи є якісь глобальні зауваження до проекту?

 

_______________. Немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Відтак прошу підтримати проект за основу. Хто - "за", прошу голосувати. Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає.

Чи є якісь зміни і доповнення до цього порядку денного? Якщо немає, то прошу затвердити порядок денний в цілому. Хто - "за", прошу проголосувати. Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає. Порядок денний затверджено.

У нас першим питанням йде питання: про проект Постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України від 11 грудня 2004 року № 32/7 "Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Донецької області …. зміни і встановлення меж Волноваського, Новоазовського і Тельманівського районів Донецької області". Але автор Сергій Олексійович Тарута під'їде пізніше, він просив це питання перенести трішки далі.

Тому переходимо до розгляду питання другого порядку денного. А як підійде Сергій Олексійович, то ми повернемося тоді до цього питання. Проект Постанови про зміни і встановлення меж Артемівського району Донецької області № 2792, автор – наш колега пан Курило. Та "Про подання Донецької обласної державної адміністрації щодо зміни і встановлення меж Артемівського району Донецької області". Пан Курило у нас у відрядженні, але він просив розглядати за його відсутності, він підходив до мене вчора особисто. То слово для доповіді Миколі Трохимовичу Федоруку.

 

ФЕДОРУК М.Т. Шановні колеги, щоб коротко. Є пропозиція підтримати цей законопроект, адже він дає можливість, ліквідовує так звану "матрьошку". І, враховуючи те, що Дебальцеве, ми знаємо, під контролем кого знаходиться, ось, тому є пропозиція Світлодарську та  Миронівську селищну  ради передати  Артемівському району. Прохання підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Миколо Трохимовичу.

У нас присутнім є  помічник-консультант народного депутата Курила – Євген Мироненко чи присутній?

Будь ласка.

 

МИРОНЕНКО Є.В. Добрий день, просимо також підтримати цю постанову. Адже прийняття Верховною Радою  України рішення  щодо цього питання дозволить приєднати території міст районного значення Світлодарськ та селище міського типу Миронівський до Артемівського району. І врегулює  цим самим  питання фінансування  бюджетних установ охорони здоров'я, освіти, культури, соціального захисту та  інших, які  розташовані на не підконтрольній українській владі території.

Хотів би зазначити, що є відповідні рішення  і міста Світлодарськ і селищам  міського типу Миронівський щодо бажання їхнього ввійти в склад Артемівського району  Донецької області.

На засіданні також присутній і голова Артемівської районної ради Донецької області пан Пластун Євген Юрійович, просив би йому також надати слово  з цього питання.

І просив би  комітет підтримати  цю постанову і за результатами рішення  винести на голосування до  Верховної Ради вже  на наступному  пленарному тижні  - таке  побажання було Віталія Семеновича Курила, автора законопроекту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, члени комітету чи є у  нас запитання до  доповідача і до представника автора?

Немає запитань.  

 

МИРОНЕНКО Є.В. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді, будь ласка, Євген Юрійович Пластун, якщо є бажання декілька слів  сказати, голова Артемівської районної ради Донецької області.

 

ПЛАСТУН Є.Ю. Добрый  день, уважаемые народные депутаты! Гости и присутствующие!

Значит, необходимость в чем  возникла? Так как  она была при боевых  действиях – Дебальцево было захвачено. И сегодня осталось без соцвыплат школы, больницы, и там есть очень много разрушений и те, которые нужно и необходимо ремонтировать. Потому что в следующий отопительный  сезон могут быть  очень большие проблемы.

31 пряме попадання артиллерийских снарядов – многоэтажные квартиры. 14 житлових будинків приватної власності. Также школа, лікарні, очень много разрушений. Общая сумма денег, которая нужна будет на восстановление, – 9 миллионов гривен. Это предварительная по первой…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, чи  є у нас запитання до представника Артемівської районної ради? Немає. Чи хотів би хтось висловитись із членів комітету?  Будь ласка.

 

КРАВЦОВ О.О. Перший заступник голови Донецької обласної державної адміністрації.

Це безпосередньо Донецька обласна державна адміністрація, обласна військова цивільна адміністрація  вносила подання. Ми теж підтримуємо. Це надасть нам можливість фінансувати медичні заклади і заклади освіти, бо у нас  сума медичної субвенції, що припадає на бюджет міста Світлодарська, складає  8 мільйонів, освітньої – 7,8 мільйонів гривень.  Селище  міського типу  Миронівське.  Розрахунковий обсяг медичної субвенції становить 5,3 мільйонів гривень  на рік, освітньої – 6,7 мільйонів гривень.

Зараз немає можливості фінансувати. І вже практично півроку працівники  цих установ, вони не можуть отримати заробітну плату. Виникає велика соціальна напруга. Вони весь час  звертаються  до обласної державної адміністрації, до центральних органів виконавчої влади, до всіх гілок влади, які є в нашій країні,  щоб це питання вирішити. І ми теж вважаємо за необхідне його вирішити таким чином, тобто  шляхом приєднання цих населених пунктів до Артемівського району. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую  вам.

Чи   переходимо до голосування, колеги?  Хто за те, щоб підтримати  проект постанови нашого колеги пана Курила  (реєстраційний номер  2792), прошу проголосувати.

Хто – "за"?  Дякую, шановні колеги. Хто – проти?  Немає. Хто утримався?  Немає.

У нас питання друге  порядку денного вичерпано. Я пропоную доповідачем від комітету  визначити Миколу Трохимовича Федорчука. Федорука, пробачте. Пробачте. Чи є інші пропозиції?

Прошу за це проголосувати. Хто – "за"? Дякую. Хто – проти?  Немає.  Хто утримався? Немає

Ми переходимо  до третього питання порядку денного. Про проект  Закону про внесення змін до деяких законів України щодо порядку утворення та ліквідації місцевих державних адміністрацій (реєстраційний номер 2642), урядовий.

Будь ласка, Микола Трохимович.

 

ФЕДОРУК М.Т. На сьогоднішній день законодавчо не врегульовано питання формування місцевої державної адміністрації, зокрема не встановлено порядок її створення або ліквідації, а також не визначено органу, який повинен це приймати рішення.

В Законі про Кабінет Міністрів передбачено Кабінету Міністрів повноваження по створенню центральних органів виконавчої влади, а також їх представництва на місцях.

Що стосується адміністрацій, це законодавчо не врегульовано. В Конституції України є перелік областей, і до повноважень Верховної Ради - також записано в Конституції, - є створення і ліквідація районів в нашій державі. Запропонований проект законодавчого акту якраз врегульовує дане питання.

Головне науково-експертне управління висловило ряд зауважень щодо цього законопроекту, але, на нашу думку, ми, можливо, ще, Сергій Володимирович, послухаємо і Кабінет Міністрів, заступника міністра. На мою думку, нам потрібно прийняти такий закон. І ті неузгодженості або ті недоліки, які є в цьому законопроекті, якраз врахувати при другому читанні. А пропозиція – прийняти його в першому читанні за основу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, чи є запитання до доповідача?

Будь ласка, В'ячеслав Андронович Негода, заступник міністра регіонального розвитку.

 

НЕГОДА В.А. Шановний пане голово, шановні члени комітету, запрошені! Як уже зазначено було в доповіді Миколи Трохимовича, справді. станом на сьогодні не врегульовано, ну, здавалось би просте питання: а хто ж має утворювати чи ліквідовувати місцеві державні адміністрації у разі виникнення такої необхідності.

Власне  не в протилежність позиції, яку займає Науково-експертне управління, хотіли б зазначити, що відповідно до пункт 29 частини першої статті 85 Конституції до повноважень Верховної Ради України відноситься  питання утворення і ліквідації районів, я підкреслюю. Тобто  без рішення Верховної Ради України  не може   ні утворитись, ні ліквідуватися не  один район. 

Разом з тим в  Конституції також зазначено, що в областях і в районах мають діяти районні, ну місцеві державні  адміністрації. Тобто це також означає, що не може уряд піти  всупереч, бо є такі ніби у когось  застереження,  що  може утворити чи ліквідувати місцеву державну   адміністрацію. Тобто   питання, конституційне питання утворення,  ліквідації  районів  означає про те, що законодавець припускає виникнення ситуації, за яких виникає необхідність вирішення питання щодо утворення або ліквідації району.

Організація  життєдіяльності району потребує звичайно, знову ж таки згідно Конституції, формування територіальної організації влади. Це  що? У нас згідно Конституції передбачено: в  районні мають бути представницькі органи, це місцеве самоврядування, мають   бути  органи  виконавчої влади, до яких відносяться місцеві державні адміністрації та територіальні підрозділи центральних органів виконавчої влади. 

Саме по собі утворення району воно також не передбачає    ну автоматично виникнення місцевого органу виконавчої влади чи місцевої державної адміністрації. Законодавчо це питання не врегульоване, на відміну знову ж таки, як було   сказано у доповідача, від утворення іншого  органу виконавчої влади. Тобто за урядом закріплення  повноваження: про утворення, ліквідацію центральних  органів; про утворення,  ліквідацію  територіальних підрозділів  центральних  органів виконавчої влади. Разом з тим питання утворення, ліквідації районних адміністрацій в повному  комплексі цього питання, це і фінансування, і матеріально-технічне забезпечення, не передбачено.  Ну, підставою для такого рішення фактично у нас став Указ Президента України від 05.06 минулого року щодо скасування рішення про об'єднання Краснолиманської міської і Краснолиманської районної рад, яким було призначено фактично голову районної державної адміністрації, але далі уряд фактично не міг прийняти рішення, бо це не його повноваження, не передбачено законодавством, щодо утворення самої адміністрації. Тобто, от маючи оцей прецедент, ми пропонуємо, щоб законодавчо його врегулювати і внести зміни відповідні у закони щодо надання цього повноваження уряду. І потім, якщо є якісь питання. вже в процесі можна буде їх в другому читанні удосконалити. Тому просимо ми підтримати це питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Чи є запитання у колег до В'ячеслава Андроновича? Хто би хотів висловитися? Да, будь ласка, пан Олександр.

 

ДЕХТЯРЧУК О.В. Олександр Дехтярчук. Кілька слів.

Хочу звернути увагу присутніх на чіткі висновки ГНЕУ в даному питанні. Погоджуюся, що є проблема з реєстрацією місцевих державних адміністрацій, але аж ніяк не з формуванням місцевих державних адміністрацій. Саме не з формуванням, оця частина четверта статті 118 Конституції України чітко визначає порядок формування місцевих державних адміністрацій, де прописано: "Кабінет Міністрів  подає пропозиції Президенту України по формуванню кадрового забезпечення...  - і всього іншого, - місцевих адміністрацій".

Друге питання. Якщо ми говоримо про підстави, виникає питання: якою підставою може бути зміна створення чи ліквідація адміністрації? Відповідь одна: зміни в адміністративно-територіальному устрої України. Інших підстав просто формально не може бути. Які можуть бути інші підстави? Я з повагою ставлюсь особисто до представника Кабміну, але я не бачу інших підстав, окрім змін в адміністративно-територіальному устрої. Чи не породжуємо ми цим законопроектом новий виток непорозуміння між двома гілками нібито нашої влади: між Президентом і Кабінетом Міністрів – на сьогоднішній день? Я хотів би почути відповідь на це запитання.

Хочу звернути увагу також на те, що ряд непорозумінь на місцях, дійсно, є. Дуже складно йде процес призначення заступників голів адміністрацій по районах і областях, адже всіх потрібно тепер за існуючим законодавством погоджувати  з Кабінетом Міністрів  України.  І я особисто  маю море дзвінків  від районних  адміністрацій, новопризначених керівників, які задають питання. На скільки логічним є затвердження Кабінетом Міністрів   відповідно тієї  чи іншої кандидатури заступника? На жаль, питання заступників в цьому законопроекті зовсім не виписані і не врегульовані. Тому моя пропозиція підтримати висновок ГНЕУ і відправити ініціатору законодавчої  ініціативи на доопрацюваня. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Там прозвучало просто запитання. Чи В'ячеслав Андронович, ви готові?..

 

НЕГОДА  В.А.  Я готовий відповісти. Дуже дякую  за запитання.  Напевно я був нечіткий у своєму виступі. Йдеться не про формування  місцевих державних адміністрацій, про яке ви зазначили. Тобто ви зазначили про те, що кадрові питання. Тут йдеться про утворення чи ліквідацію. І справді, як я сказав у своєму виступі, в Конституції передбачено, що Верховна Рада  може утворювати чи ліквідовувати райони. Тільки після цього в процесі  реалізації рішення Верховної Ради  буде виникати питання щодо утворення чи ліквідації адміністрацій, а  зовсім  не формування адміністрацій, яке іде по іншому законодавству. І назвав підстави інші, які виникли, в принципі, сьогодні, це… У нас є дві таких  в Україні ради – це Краснолиманська  міська рада, до якої входить район в цілому, але в районі не було до цього часу ні районної ради, ні  районної адміністрації і  Свердловська  міська  рада, до якої також аналогічна структура. Тобто мова іде все ж таки не про  формування, а про утворення та ліквідацію. Аналогічно як утворюється і  ліквідовується  міністерство чи інший центральний орган виконавчої влади.

Всі інші питання, які ви підняли, мають місце, але це питання, я думаю, іншого  закону, яким ми повинні врегулювати. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, В'ячеслав Андронович.

Ви знаєте, мені здається, що може уряд трошки  поспішив з цим законом, оскільки… Ну по-перше, ми вступаємо на таку не  зовсім  чітку конституційну площину, ну таку, ми так на м'яких  лапах повинні це робити, з одного боку. А з другого боку, в період підготовки змін до Конституції в частині децентралізації, коли ще зрозуміло, чи в нас залишаться місцеві державні адміністрації, чи треба нам їх буде ліквідовувати або не ліквідовувати, мені б здавалося, що це так, трішки зарано. Може, ми б його, дійсно, щоб не накаляти стосунки з Кабміном, може, ми його запропонуємо повернути автору законодавчої ініціативи, бо, ну, сьогодні, мені здається, що воно трішки не на часі. Тим більше, що якщо це питання буде розглядатися в рамках Конституційної комісії, в рамках децентралізації в частині змін до Конституції, то воно стовідсотково буде вирішено. Тим більше що, я ще раз підкреслюю, в рамках діючої Конституції це така, сіра зона. Ви, дійсно, В'ячеслав Андронович чітко зазначили, що порядок створення і ліквідації адміністративно-територіальних одиниць у нас врегульований жорстко, а все інше – воно сіра зона.

Тому я би не думав, що зараз, в період підготовки нової Конституції, нам треба входити в сіру зону і щось там регламентувати в не зовсім зрозумілий спосіб. Тим більше, що коли є реальні питання до законопроекту, які все одно рано чи пізно виникнуть, і мені здається, що сьогодні, скоріше за все, цей законопроект краще використати в рамках робочої групи по підготовці до Конституції. Тобто, якщо там будуть передбачені, в новій Конституції будуть передбачені місцеві державні адміністрації, то відтак, звичайно ж, треба питання створення і ліквідації врегулювати, і тут питань жодних немає. Але, як ви знову-таки справедливо зазначили, В'ячеслав Андронович, це не є питання таке, що у нас без нього життя стає. У нас є два невеликих випадки, які, в принципі, функціонують, і такої прямо, аж нагальної, потреби немає.

Тому я би думав, що це було б в цій ситуації абсолютно коректно, ввічливо повернути автору законодавчої ініціативи у зв'язку із тим, що зараз готуються зміни до Конституції і там це питання повинно бути чітко регламентовано. Колеги, як ми дивимося на це?

Будь ласка, Олена Петрівна.

 

БОЙКО О.П. Шановні колеги! Олена Бойко. Шановні колеги, я звертаю вашу увагу, що проект закону погоджено без зауважень з Мін'юстом, Мінфіном, Мінекономрозвитку, Всеукраїнською асоціацією сільських, селищних рад, з переважною частиною обласних адміністрацій. Справа в тім, що, дійсно, питання складається в тому, що не врегульовано в правовому полі саме ліквідація, як юридичний осіб, тут не йдеться про кадрове формування. Навіть якщо ми зараз зайдемо в новий конституційний процес і будемо говорити про ліквідацію районів, нам прийдеться з вами говорити про ліквідацію районних держадміністрацій.

Тому, можливо, все ж таки підтримати в першому читанні, врахувавши певні зауваження головного управління для того, щоб до другого читання можна було подумати, що з тим робити. Можливо все ж таки в першому читанні доцільно все це підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, шановна Олена Петрівна.

Я думаю, що якщо ми вийдемо  в режим зміни або адміністративно-територіального уряду на рівні Конституції, або зміни структури органів місцевих державних адміністрацій, або місцевої державної влади, я думаю, що ми в перехідних положеннях Конституції в будь-якому випадку врегулюємо питання ліквідації того, що у нас є на сьогодні, і перехідного періоду, і це абсолютно логічно,  і ми це застосуємо нормально  в режимі закону, а не в режимі рішення Кабінету Міністрів, що  беззаперечно теж є, звичайно ж, рішенням достатньо вагомим з точки зору ієрархії законодавчих актів. Але я переконаний, що в будь-якому випадку це питання, якщо буде прийняте рішення про ті зміни, про які я сказав, то, звичайно ж, це все одно буде врегульовано в тому законі, який ми підтримаємо.

Тому мені просто здається, от я ж кажу ще раз, що зараз іде конституційний процес і ми вкидаємо в цей конституційний процес таку сіру річ, яка, ви ж теж справедливо визначили, що вона не врегульована, і ми її регулюємо, регулюємо абсолютно по-новому, ми не знаємо як це буде регулюватися в Конституції в наступній. Таке дещо контроверсійна штука, я би, чесно кажучи, от все-таки просив колег підтримати пропозицію повернути автором законодавчої ініціативи і рекомендувати Конституційній комісії розглянути пропозиції передбачені цим законопроектом під час підготовки Конституції в частині децентралізації, тим більше, що і Президент, і Голова Верховної Ради, як голова Конституційної комісії, чітко зазначили, що ну принаймні в законотворчому плані зміни Конституції в частині децентралізації мають відбутися якнайшвидше і, напевно, першим блоком із тих блоків, які реформуються. Тому я не бачу тут величезної проблеми з точки зору часу, ми  все одно отримаємо цей самий результат у Конституції восени. Тому, може, колеги хтось би хотів  ще виступити?

Так, будь ласка,  пан …

 

_______________. Я підтримую, Олену Петрівну, в тому плані, що от сьогодні діє Закон про добровільне об'єднання громад і закон буде виконуватися, обов'язково буде виконуватися. І сьогодні йде цей  процес, скажімо, в Україні у нас і відбуваються рухи і об'єднуються громади.

Слідуючий етап. Це коли виберуть на себе повноваження, який сьогодні  здійснює район і районна адміністрація, що робити адміністраціям приходить питання і воно підніметься знизу, що навіщо нам ці адміністрації, які вже вони й сьогодні не дуже потрібні кому? Навіщо вони? Їх ліквідувати – подається подання  і  ліквідовуються, до Конституції, при новій і при старій Конституції ліквідовуються і йде життя у громадських об'єднаннях. А так, як ми не приймемо закона цього, ми будемо тормозити і дуже тормозитимемо.

Я не знаю є такі, звичайно, сили хто їх направляє на місцях і якби відволікти, що не  скоро буде це громадське об'єднання . Воно відбудеться, тому що закон прийнятий і його треба виконувати в цьому році, і скажімо, до  15 липня і дальше.

Тому я вношу пропозицію, в першому читанні, прийняти. А потім, Сергій Володимирович, розглянемо, коли це прийде до цього, і може в другому читанні не буде розглядатися, а може бистро розглянеться, а може включиться в Конституцію нову ці питання. Спасибі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Єдине на  що я хотів би зазначити, що Закон про об'єднання територіальних  громад не має нічого спільного  з утворенням, з  ліквідацією ні районів як таких, ні відповідно районних державних адміністрацій.

Тому що за жодним законом  ніхто не може перебрати на себе функції, за станом на сьогоднішній день, місцевих державних адміністрацій і зокрема, районних або обласних. А відтак, просто…

 

_______________. Сергій Володимирович, я не погоджуюсь з вами Закон  про добровільне об'єднання  громад він перебирає на себе  функції і районів, і адміністрацій і рад.

Тому що всі функції передаються об'єднаним громадам. Іі тоді просто  нас об'єднані  громади заставлять, а навіщо нам  ці потрібні сьогодні адміністрації, ради і таке інше. І без цього  закону ніяк буде ліквідувати. Я не сказав за ліквідацію районів, а за функції, ті що сьогодні в районі, вони ж передали це  об'єднаним громадам.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але передаються не всі функції від району громадам, відтак районні державні адміністрації, за чинним законом, за чинною Конституцією, залишаються існувати.

Будь ласка, В'ячеслав Андронович Негода.

 

НЕГОДА В.А. Добре. Дякую.

Я не говорив про Закон про добровільне об'єднання територіальних громад, хоча в нас зараз в процесі формування пропозицій до перспективних планів виникає ситуація, наприклад, район там 6 тисяч, 7 тисяч, от як Поліський район – там 10 тисяч, там немає змісту – утворювати в рамках району якісь інші ще територіальні громади. Вони приймати рішення фактично про утворення єдиної громади. І тут в нас виникає дійсно проблема, що, утворившись, територіальна громада і на її території так само районна адміністрація, яка фактично не потрібна.  Абсолютно я ... згідний і тоді виникає питання про ліквідацію як такого району і утворення єдиної громади. Тоді звичайно процедура піде через Верховну Раду про утворе... про  ліквідацію району. І постане питання про...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути).

 

НЕГОДА В.А. Да, і про ліквідацію адміністрацій. Але механізму  ліквідації немає. Тому я би дуже вас просив, от немає представника, звичайно, Луганської ОДА, от навіть для того, що ми сьогодні не можемо виконати указ Президента вже другий рік, ми не можемо утворити адміністрацію, що нас дискредитовує як владу, що ми на місці не може забезпечити реалізацію навіть указу Президента.

А прийняття його або неприйняття, воно буде сприйнято: ага, тоді Верховна Рада за те, щоб були адміністрації, значить, їх не можна ліквідовувати, навіть політично.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, Верховна Рада ні "за", ні "проти" ліквідації конкретних районних державних адміністрацій. Верховна Рада за те, щоб дотримувалася Конституції на території України, от і все.

 

_______________. Ми пропонуємо...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Альона Іванівна Шкрум.

 

ШКРУМ А.І. Шкрум Альона.

В'ячеславе Андроновичу, я з вами погоджуюсь в тому питанні, що ви нам дійсно правильно пояснили підстави і чому цей законопроект до нас попав. Але, ну, я впевнена, що в вас є фахівці, які дуже добре можуть ці законопроекти розробити. Якщо ви подивитесь уважно на висновки науково-експертного, якому, в принципі, ми як депутати довіряємо, то вони говорять про таку двоякість і подвійне тлумачення, яке випливає з тих норм, які вони розробили. Ви не пишете конкретних підстав. Тобто складається враження інколи, що, ну, це може утворюватися або ліквідовуватися також з інших підстав. І тут уже це нам не зрозуміло, тому що це втручається в конституційний процес як правильно заявили мої колеги...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Скажімо так м'яко, свавільно, це може....

 

ШКРУМ А.І. Тому мені здається, що як раз повернути на доопрацювання – це була б дуже правильна річ. І я вам теж готова допомогти це напрацювати. Я певна, що  Науково-експертне управління і його висновки  вам тут будуть у нагоді.

 

_______________. … останнє слово.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Останнє слово – це на суді. У нас же ж… перед розстрілом  десь.

 

НЕГОДА В.А. Я знаю, більше не дасте.

Я згідний. У нас  законопроект, який подавав Мінрегіон, була написана така  фраза, що утворюється і ліквідовується на підставі рішення Верховної Ради.  Але Мін'юст, Юридичне управління  секретаріату Кабміну  сказало: ну навіщо це писати. це зайве і так  зрозуміло, що ліквідація, утворення районів все одно відбувається  Верховною Радою. Навіщо це масло масляне. Тому якраз ми на друге читання могли б оцей момент врахувати.  Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, мені здається, що позиції у нас  зрозумілі. Абсолютно чітко, що Кабмін хоче  мати таке повноваження вже сьогодні і просить це підтримати. Ще раз підкреслюю, мені здається, що на етапі. З цим  би можна було б  погодитись і би це підтримав, як би  ми не перебували у стадії розробки змін до Конституції саме в частині децентралізації. Це перше. 

І друге.  Як би цей законопроект  не торкався  сірих зон, як би він був чітко  відповідно до Конституції  зроблений, як би  такі повноваження по ліквідації було передбачено  Конституцією і  набуло механізму, то це одне питання. А тут у нас є  сіра зона. Тому я  буду з вашого дозволу ставити  пропозиції в черговості поступлення.

Перша  була пропозиція – повернути суб'єкту  законодавчої  ініціативи. Хто за те рішення, прошу проголосувати.

 

_______________. 9 – "за".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Дякую, шановні колеги.

Хто – проти такої пропозиції?  Троє.  Хто утримався?  Немає. Рішення прийнято.

Відповідно друга  пропозиція не ставиться на голосування.

Єдине, що в цій ситуації, шановні колеги,  у нас би доповідати мав би пан Федорук, але оскільки він проголосував проти. Микола Трохимович, як ви  на те, щоб доповідати все-таки це питання? Якщо ви заперечуєте, то я розумію чому, і ми тоді  призначимо когось іншого. 

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я розумію це… Ні, я вважаю, що ви повинні доповідати. Але просто, якщо є у вас якісь внутрішні сумніви, то… Якщо немає, то хто за те, щоб Микола Трохимович  Федорук доповідав це питання.

Прошу проголосувати, шановні колеги. Дякую.

Хто – проти? Немає. Хто утримався? Немає. Микола Трохимович Федорук буде доповідачем. Ми вичерпали питання 3 порядку денного.

Переходимо до 4 питання порядку денного. Про проект Постанови про передачу медичних закладів з управління Державного управління справами у підпорядкування Міністерства охорони здоров'я, для забезпечення пріоритетного надання медичної допомоги ветеранам війни, учасникам бойових дій в Афганістані, учасникам ліквідації в наслідках аварії на Чорнобильській АС та учасникам АТО (реєстраційний номер 1664), автори народні депутати. Доповідає голова підкомітету пан Река. Будь ласка.

 

_______________. Мікрофон, мікрофон.

 

РЕКА А.О. Дякую.

Підкомітетом було розглянуто даний проект Постанови, яку підготували депутати Томенко і Мусієм, про передачу медичних закладів розглянутий і одноголосно вирішили відхилити цю Постанову, мотивуючи тим, що є Постанова 1286 від 29 травня 14-го року. яким мають право ці заклади лікувати всіх учасників, скажемо, які перелічені в постанові, і підтримає нас комітету у справах ветеранів, учасників бойових дій і учасників антитерористичної операції та людей з інвалідністю, …. говорить, що це не на часі і вже налаштовану систему не треба ламати. Комітет з запобіганням питань корупції вважає, що проект відповідає вимогам законодавства. А ми 7 квітня 15-о року прийняли Закон України "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України" щодо державних інвестицій, в якому в прикінцевих положеннях сказано, що виключити заклади охорони здоров'я з Державного управління справами, з положення щодо передачі відомчих установ та заклади здоров'я до сфери управління Міністерству охорони здоров'я України. міністерство охорони також говорить про те, що відхилити даний проект, і рішенням комітету, підкомітету одноголосно відхилити проект у зв'язку з тим, щоб прийняти Постанову.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Чи є хтось від представників авторів законопроекту. Від Миколи Володимировича Томенка і Олега Степановича Мусія.  Нікого немає.

 

_______________. Немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Чи є запитання до пана Реки?

 

_______________. Немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чи є у нас представник Державного управління справами?

 

_______________. А ми не запрошували.

 

_______________. Запрошували.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми їх всіх запрошуємо, ми відкритий комітет.

Чи є представники МОЗу? Теж немає. Тобто це питання вже  нікого не цікавить, насправді, я так зрозумів. Виходячи з того, що нікого  немає, от, але  оскільки …

Ні, Міністерство соціальної політики до цього питання немає відношення, як мені здається.

 

_______________. Вони зацікавлені, бачите.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є Олександра Станіславівна Тарасова, я так розумію. Так. Ні.

 

_______________. Немає.

 

_______________. Сергій Володимирович, у мене була розмова із одним з авторів – з Томенком,  коли я йому сказав про цю постанову 29 травня  2014 року. Він взяв до уваги, так є до нього вже  телефонували…

 

_______________. Вона чітко врегульовує…

 

_______________. Він тільки одне говорить, що треба  буде врахувати при  складі  бюджету, а там позиція буде, щоб було фінансування приділено для того, щоб мали  можливість там лікуватися.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, дякую.

Колеги, мені здається, що  сенс цієї постанови полягає не в тому, кому будуть підпорядковані медичні заклади? А сенс цієї постанови полягає в тому, щоб забезпечити учасникам бойових дій в Афганістані, учасникам ліквідації наслідків на Чорнобильській АЕС та  учасникам АТО можливість користуватися  послугами цих лікувальних закладів.

Якщо у нас це  питання,  фактично, врегульовано  іншою постановою, то я не бачу  жодної підстави  не підтримати пропозицію під комітету щодо повернення…

 

РЕКА А.О. Відхилення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Відхилення цього  законопроекту.

Чи є інші пропозиції, шановні колеги?

 

_______________. Немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто за таке рішення, прошу  проголосувати. Дякую, шановні колеги.

Хто – "проти"? Немає.  Хто утримався? Немає.

Бублик погано себе почуває він…

 

_______________. Сергій Володимирович, можна  я тут якраз, тому що в мене є причина ввійти, звернулася до нас Асоціація міст України, щоб ми підтримали, це не нашого комітету, скажімо, питання  про основні напрямки бюджетної політики на 2016 рік.

 

_______________. У "Різному".

 

РЕКА А.О. Я не буду  у "ізному", я хочу відпроситися, через що  я так…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Давайте ми це  питання закінчимо. Так. Тобто  ми відхиляємо, ми пропонуємо відхилити цей проект постанови. Якщо вдруг це питання буде піднято у Верховній Раді, я би пропонував, щоби пан Река доповідав позицію комітету з цього приводу. Хто за таке рішення, прошу проголосувати. Дякую, шановні колеги. Хто проти? Немає. Хто утримався?  Немає. Будь ласка, пан Река, ви хотіли щось сказати в "Різному" по суті, але...

 

РЕКА А.О. Я дуже прошу вибачення.

Асоціація міст України звернулася до нас, щоб ми... це не нашого комітету питання, щоб ми підтримали основні напрямки бюджетної політики 2016 року і тут сказано, перелічені, у вас єсть усі ці .....

Підкомітет вирішив одноголосно підтримати і дати на розгляд комітету бюджетний...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Єдине що, я просто хочу звернути увагу членів комітету на те, що там строки  всі  у нас вийшли вже, згідно... конституційні, але це не заважає нам звернутися до бюджетного комітету з тими пропозиціями, з якими до нас звернулася Асоціація міст України.

 

РЕКА А.О.  Ми їх ще не розглядали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чи є заперечення? Я знаю, строки пройшли, вони не розглядали, але строки пройшли.

 

_______________. (Не чути).

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Нема заперечень? Тоді ми це питання в "різному" чи зараз проголосуємо?

 

_______________. Голосуємо.

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну давайте зараз проголосуємо. Хто за те, щоб підтримати пропозицію пана Рекі. Прошу проголосувати. Дякую, шановні колеги. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає.

Єдине, що я  би просив не розбігатися. В нас не дуже велика кількість питань, так, щоб ми  їх швидко пройшли і ми швидко сьогодні закінчили.

Ми переходимо до п'ятого питання порядку денного – проект Закону про внесення змін до Закону України про Державну службу (щодо вимог  політичної неупередженості) (реєстраційний номер 1596). Автори – народні депутати. Доповідає голова підкомітету Шкрум Альона Іванівна.

 

ШКРУМ А.І. Колеги, цим законопроектом пропонуються зміни до Закону про державну службу, який вступить в чинність, якщо не буде прийнята нова редакція з 1 січня 2016 року. Ідея в цьому законопроекті про те, щоб встановити вимогу для припинення державними службовцями членства в політичних партіях під час виконання своїх повноважень в органах виконавчої влади.

Є декілька зауважень науково-експертного управління, але, ну, саме головне, що я хочу сказати, це те, що, як ми знаємо, зараз існує велика робоча група з напрацювання нового Закону про державну службу. Новий закон вже прийнятий в першому читанні, буде розглянутий в другому читанні, я сподіваюсь, після того як ми  розглянемо всі поправки. І тоді в мене постає питання щодо доцільності внесення змін до старого закону, який не є чинним і, скоріше за все, в чинність не вступить, так як буде новий Закон "Про державну службу".

У зв'язку з цим я пропоную комітету наразі відхилити даний законопроект  і запропонувати знову ж таки авторам долучитися до робочої групи, подати окремі правки, тим більше, що це питання врегульовано вже під час першого читання в Законі "Про державну службу".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну з правками вони точно не встигнуть, бо строки у нас закінчились. Але аналогічна ситуація у нас відбувалася на попередньому засіданні по декількох законопроектах пов'язаних з регламентацією проходження державної служби, тому, я думаю, що позиція комітету повинна бути стабільною з цього і сталою з цього приводу. Ну дійсно  логіки немає, у нас практично в першому читанні прийнятий Закон "Про державну службу", який ми зараз семимильними кроками робимо спробу довести до другого читання і немає сенсу вносити зміни в той закон, який вже по суті доживає останні дні. Це моє бачення, не знаю, може я правий, може я не правий.

Пан Дехтярчук хотів щось сказати.

 

ДЕХТЯРЧУК О.В. …що є пропозиція голосувати, тут немає чого обговорювати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да?

Нє, просто я бачив, що пан Дехтярчук щось сказати.

 

ДЕХТЯРЧУК О.В. Маленька ремарка стосовно, власне, самого принципу деполітизації державної служби. Якщо ми говоримо про партійні списки на місцевих виборах і пропорційну систему з відкритими списками, яку оцінюю як демократичну. Чи буде демократичним позбавити в місцеву …. участі державних чиновників брати участь у місцевих виборах, якщо вибори будуть відбуватися лише на пропорційній основі? Це обмеження громадянських прав в тому числі. Тобто це предмет для розмови і дискусії.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, да.

Колеги, я погоджуюсь з тим, що це питання є дуже слушним, дуже важливим і реалізація принципу деполітизації державної служби може бути здійснена в різних формах і це є предмет для обговорення робочої групи законопроекту про державну службу, по яку нам ще доповість Альона Іванівна Шкрум.

Але дійсно була слушна пропозиція, яка відповідає сталій практиці комітету, про те, щоб цей законопроект відхилити.

Хто за таку пропозицію, прошу проголосувати.

Дякую.

Хто - проти? Немає. Хто утримався? Немає.

Ми вичерпали це питання.

Якщо буде у нас якась доповідь від, якщо це питання буде винесено в зал Верховної Ради,  я б запропонував, щоб Альона Іванівна Шкрум представила думку комітету з цього питання. Прошу підтримати це голосуванням

Хто – "за"? Колеги. Дякую. Хто – проти? Немає. Хто утримався? Немає.

Ми переходимо до шостого питання порядку денного –  про проект Закону про внесення змін до  статті 122 Земельного кодексу України (щодо надання права сільським, селищним, міським радам передавати земельні ділянки державної власності у власність або користування) (реєстраційний номер 1277).

Будь ласка, Федорук Микола Трохимович.

 

ФЕДОРУК М.Т. Шановні колеги, наш комітет не є  головним з цього питання. Тому я на це хочу звернути увагу. Головне Науково-експертне управління у своєму висновку вказує, що в даному випадку невраховані загальні  положення щодо правового … Що пропонується?

Пропонується, щоб землями державної власності розпоряджались міські ради. Це протирічить логіці, взагалі, законодавства і так далі.

У зв'язку  з цим Головне Експертне управління звертає на це увагу і  пропонує рекомендувати відхилити  даний законопроект, а точніше,  – віддати на доопрацювання, якщо мені не зраджує  пам'ять на доопрацювання авторам.

Тому наш комітет також, може, прийняти аналогічне рішення враховуючи  висновки Головного Науково-експертного управління.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Єдине, що мені здається, що це два трошки різних питання. Так, коли ми говоримо, про те, що автор законопроекту  пропонує місцевим  органам розпоряджатися  державною землею, то одне питання. А передача державних земель у комунальну власність це інше питання і ми  з цього приводу зараз не висловлюємося.

Тому хтось хоче з колег  виступи? Тоді я би пропонував підтримати  пропозицію Миколи Трохимовича щодо того, щоб рекомендувати основному комітету відправити  цей законопроект на доопрацювання.

Немає інших пропозицій?

Хто за таку пропозицію, прошу проголосувати, колеги. Дякую.

Хто – "проти"? Немає.

Хто утримався? Немає.

Ми вичерпали  це питання порядку денного, на щастя, у нас доповідача  з цього питання немає.

Переходимо до сьомого питання порядку денного – про проект Закону  про внесення змін до Земельного кодексу України щодо передачі земельних ділянок у власність або користування (реєстраційний номер 1277-1).

Знову ж таки Миколо Трохимовичу, це альтернативний до попереднього.

 

ФЕДОРУК М.Т.Аналогічно – аналогічна пропозиція, щоб коротко казати, теж автору на доопрацювання – Яценку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є сенс обговорювати це питання? Немає. Тому є пропозиція одна: повернути на доопрацювання... рекомендувати основному комітету повернути на доопрацювання. Хто за таку пропозицію, колеги, прошу проголосувати. Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає. Ми вичерпали з цього питання порядку денного.

З восьмого питання порядку денного, про інформацію робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо підготовки проектів Законів України про державну службу та про службу в органах місцевого самоврядування до другого читання, з інформацією виступає керівник робочої групи, голова підкомітету Шкрум Альона Іванівна. Будь ласка, Альона Іванівна.

 

ШКУРМ А.І. Шкрум Альона.

Колеги,  я вас хотіла поінформувати  про те, що дійсно в нас закінчився  період та термін подачі та прийняття  правок по обом законам, які були тут озвучені – це про державну службу (реєстраційний номер 2490) та про службу в органах місцевого самоврядування (2489).

Станом на понеділок до обох законопроектів у нас подана величезна кількість правок, більше тисячі 100 правок подано до 2490 та приблизно 520 подано по 2489. Робоча група у нас  сформована, як ви знаєте. Також до нас надійшло багато пропозицій від різноманітних державних органів, в тому числі від ЦВК, Верховного Суду України, Міноборони, Вищого адміністративного, Генпрокурора та інших органів. Ми це будемо дуже уважно вивчати.

Я би пропонувала зробити першу зустріч робочої групи в середу у третій годині, якщо ніхто не заперечує. І пропонувала б розбити дійсно питання по блокам, ну, і пройтися конкретно по кожному блоці і дуже серйозно відпрацювати це питання. Ну, я думаю, що це ми будемо вже обговорювати на першій зустрічі робочої групи.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую за інформацію. Дякую за інформацію, Альона Іванівна.

Чи є запитання у членів комітету до доповідача? Єдине, що можу від себе зазначити, що дійсно надійшла велика кількість поправок і до Закону про державну службу, і трошки менша кількість поправок, але все одно немало до – служби в органах місцевого самоврядування. Дійсно надійшло багато висновків всіх, хто тільки міг написати висновки. Тому хотілося б  попросити робочу групу, прийнявши інформацію до відома, дуже ретельно підготуватися до другого читання так, щоб ми на комітеті могли ефективно і швидко пройтись по кожній поправці, її розібрати по кісточках. Можливо, є сенс... можливо, я би  рекомендував, виділити три, чотири чи п'ять ключових питань по цьому законопроекту, який би ми обговорили на комітеті, на рівні концепції і її би погодили, а вже під цю концепцію ми б дивилися правки попередньої редакції закону,   редакції  закону у першому читанні і так далі.

Тому таке прохання до  робочої групи, не лише проаналізувати  поправки і вийти з  пропозиціями на  підкомітет, і відтак на комітет, а ще й сформувати  оці  концептуальні питання, які б ми обговорили на рівні концепції. Зокрема, те питання, яке прозвучало від пана Дехтярчука щодо форми деполітизації державної служби і служби в органах місцевого самоврядування. Дякуємо.

Ми переходимо до дев'ятого питання порядку денного – про  перспективні напрямки співпраці нашого комітету із швецько-українським проектом  "Підтримка  децентралізації в Україні".

У нас присутній: старший  експерт проекту – пані Єва Калнінья , я би просив  її до слова.

 

КАЛНІНЬЯ Є. Доброго дня всем. И спасибо за приглашение.

Я начну с того, что говорит один из  наших  экспертов, кто  сказал, когда она приехал сюда  на первую встречу, он сказал: "Украина вступила в реку, и сейчас надо решить: либо стоять в реке  и мокнуть, либо переходить и уже начинать работать на суше".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. И  тоже мокнуть.

 

КАЛНІНЬЯ Є. И там уже сохнуть.

И речь идет, конечно о процессе децентрализации. Децентрализация – это не маленькая задача, чтобы построить систему хорошо функционирующего государства на Украине требуется  провести реформы, измены как  минимум в 20 сферах, и это  как минимум.

Вячеслав Андронович, не даст мне соврать, он знает точно  цифру, она за 20. И это означает, что когда принимаются какие-то политические  решения очень много надо думать о том, в каких сферах нужно делать следующие шаги, и кто эксперты, которые могут в этом работать. С экспертами, конечно, в странах, которые начинают реформы, большие  проблемы, поэтому наш проект, когда он начал подготавливаться до того, что мы бы могли с Украиной вместе работать, мы смотрели на все эти сферы, ну, 24 в деталях не анализировали, анализировали главные и выбрали для себя как приоритетный сферы фискальной децентрализации, децентрализацию в сфере образования и коммуникацию реформ. В основном мы будем работать с министерствами и с комитетами Рады и с ассоциациями, и с региональными офисами реформ. И то, что мы бы хотели, как бы мы бы хотели сотрудничать с украинскими партнерами, это, во-первых, помочь создать системную аналитическую базу, чтобы понять что происходит в сфере финансов, сколько денег куда уходит и как они тратятся, потому что на этот день это очень-очень трудно нашим экспертам понять.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Мы бы тоже хотели это знать.

 

КАЛНІНЬЯ Є. Потом другая сфера, в которой мы видим, что меняются и меняются роли в стране, это система надзора. Децентрализации меняют роли на уровнях и она  меняет и то, что надо делать на центральном уровне, что будет делать, что должно делать государство, как надзор над муниципалитетами будет работать. И мы бы хотели сделать такой хороший анализ того, что сейчас происходит на Украине, и дать информацию о том, как надзор над разными делами ведется в других странах и начать эту дискуссию, чтобы видеть что можно, нужно было бы меня в законодательстве. Это конечно та работа, в которой мы бы хотели сотрудничать и с комитетом, потому что это одна из ваших тоже задач.

И еще мы бы хотели тоже и работать на том, чтобы посмотреть каково влияние этого Бюджетного кодекса, который как бы дает, дал сдвиг реформе децентрализации, каково его влияние?  Потому что оно изменило тоже и то, как  деньги идут, и как они перераспределяются в основном   на районном  и на местном уровнях. И посмотреть, куда, как распределяются, какой эффект от Бюджетного кодекса, и что нужно и можно было бы поменять, чтобы  улучшить систему. И посмотреть тоже и на процесс бюджета. Потому что сейчас  конечно бюджет еще сохранил инерцию, что он планируется как бы сверху вниз. Министерство финансов дает все заказы и информацию собирает уже в феврале, когда  было бы  только логично, если бы было бы так, что Минфин дает как бы график, как собирать, как это сказать, информацию  и предложения. И потому уже рассматривать, что идет  и снизу  вверх, но не только  сверху  вниз. Это вся работа идет. Так что еще один как бы такой анализ, который мы бы хотели поработать и посмотреть, какие   могут быть  предложения, чтобы этот  процесс поменять в этой по идее децентрализации.

Образование – это большая сфера, поэтому наш фокус на школах. Образование и здравоохранение –  две большие финансовые сферы, где очень много перемен нужно стране, так как наш  проект не может охватить все эти сферы. И образование  мы выбрали потому что у нас очень хорошие эксперты из Польши, которые строили польскую систему образования и децентрализации тоже. И в этой сфере мы будем работать  вместе с коллегами по разработке, по дискуссии о децентрализации в сфере образования, какой  уровень  лучше всего, что может  делать и как перенять функции, и в работе над новыми законами об образовании, и помогать  строить диалог между партнерами. Потому что очень многие реформы движутся  параллельно, нет разговоров между сферами, нет разговоров между работниками образования  и  так далее, и  в муниципальной сфере и так далее. И наверное попробуем  делать это так, чтобы был больше диалог и все бы лучше понимали, что и куда движется. И анализ  расходов на образование и работа над формулой, посмотреть куда, какие деньги идут. Там такая же проблема как  и по муниципальным   доходам, расходам. Не ясно, что, где, как. 

И по третьей сфере –  коммуникация   реформ. Это в основном на областном уровне, потому что самое главное доводить  идею реформы и понимания, что децентрализация может изменить для людей и для местного уровня.  Но я хочу закончить… Ну это как бы очень технические детали. Конечно, сотрудничество, где мы видим с  комитетом Рады,  это в основном  по двум таким  более  стратегическим вопросам. Это первый вопрос по поводу  надзора, как я уже сказал. И второй вопрос был бы… Наши  эксперты из Швеции были приглашены, чтобы рассказать как  в Швеции  парламент работает на мунициппалитет, на муниципальные вопросы, какие  полномочия и как сотрудничество ведется и так далее. И это мы готовы с вами обсудить и дать эксперта рассказать о   шведском опыте в июне может быть были бы уже готовы.

Но закончить я хочу о том, что просто сказать, что  удачно реформа на добровольной базе была только одна –  в Дании, последняя реформа в Дании. И это  не  как бы  один единственный опыт, это уже вторая была  реформа в Дании. И почему она была удачна? Потому что в сегодняшнем мире развитием двигают города. И надо понять, что… Если Украина, конечно, тоже движется в Евросоюз, надо понять, что  Евросоюз –  это один большой network. Да, вы можете говорить стран, но развитие  двигают города. Париж двигает развитие. Лондон двигает развитие. ………. двигает развитие. Они экономически…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Но живут все в пригородах.

 

КАЛНІНЬЯ Є. Нет, не так...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А города двигают…

 

КАЛНІНЬЯ Є. И, конечно, почему Дания поняла, что им нужна эта реформа? Это потому чтоб село было хотя бы чуточку сильнее и могло на едино равных говорить с городами и сотрудничать с городами. И чтобы село было бы  сильным за свой счет, а не за другой счет – тоже, конечно.

И вся реформа зависит в большем от того, какой Украину в будущем видят ее лидеры и Рада – один из этих лидеров. Так что это визия и это ваше видение, конечно, очень, очень важное для реформы.

И, ну, да, это, конечно, ну, это как бы вкратце о нашем проекте, мы работаем вместе со скандинавскими экспертами и польскими экспертами. Если у вас есть идеи и как бы запросы, что вы еще, может быть, могли бы и хотели бы услышать и узнать, и использовать скандинавский и польский опыт, по мере возможности мы готовы с вами….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо, пані Єва. Якщо ми з вашою допомогою дізнаємося, куди ідуть гроші, то це буде вже величезний крок вперед.

А якщо серйозно, то, звичайно, по-перше, комітет щиро буде партнером вашої програми і ми залюбки будемо очікувати будь-яку інформацію, яка є у вас для того, щоб використати не лише шведський досвід, а і датський досвід, про який ви говорили, і досвід країн Балтії, які теж пройшли подібну процедуру і який буде дуже корисний Україні. Тому хотів би ще раз вам подякувати і сказати, що ми – ваші щирі партнери в тому, щоб все-таки зробити спробу провести в Україні справжню децентралізацію.

У нас, в принципі, вичерпано порядок денний. Єдине, що у нас немає пана Тарути, тому якщо під час "Різного" він не підійде, тоді я пропоную перенести це питання на наступне засідання.

В "Різному" я хотів зробити декілька оголошень. І потім, я бачу, В'ячеслав Андронович, що ви хочете сказати слово, я вам надам обов'язково слово. Значить, у нас на розгляді в комітеті перебувають три законопроекти пов'язані зі питанням місцевого самоврядування в місті Києві.

Чесно кажучи, я свого часу був дещо оптимістично переконаний в тому, що ми це питання полагодили і знайшли компроміс між усіма авторами законопроектів, але, як завжди, в останній момент у нас все зламалося і знову з'явилося 3 законопроекти, у нас на всі 3 законопроекти негативні висновки ГНЕУ, а від так я би просив, я вже переговорив, просто немає Юрія Васильовича Бублика, але я з ним переговорив, щоб його робоча група, яка б у нас була офіційно створено, щоб він зібрався ще раз і спробував принаймні об'єднати ті 3 позиції, які у нас є, з питання врегулювання питання місцевого самоврядування в місті Києві, зокрема відновлення районних рад.

Це я хотів просто поставити до відома членів комітету про це.

По-друге, я хотів нагадати, що у нас 18 травня у понеділок відбудуться комітетські слухання на тему питання тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим. Відбудуться вони о 14-1 годині в понеділок 18 травня на Грушевського, 18/2, кімната 12, це кімната біля кімнати, де проходять погоджувальні ради. Модерує у нас ці комітетські слухання Олексій Олексійович Гончаренко, він же ж у нас голова робочої групи. Просто запрошую всіх членів комітету прийняти активну участь.

І хочу нагадати, що у нас, звернути вашу увагу, що у нас перенесені комітетські слухання з 20-го на 22 травня. Комітетські слухання на тему: "Проблема малих міст при проведенні реформи місцевого самоврядування".

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, я це знаю, але я просто інформую колег, інформую колег, що у нас перенесено дату і слухання відбудеться о 13:00 в цьому приміщенні.

Будь ласка, Олексій Олексійович і В'ячеслав Андронович.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Маленька ремарка.

Ми на робочій групі по підготовці комітетських слухань вирішили доповнити назву питання тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополь.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ага, ну.

Будь ласка, В'ячеслав Андронович.

 

НЕГОДА В.А. Якраз в контексті слухань я сьогодні хотів би представити, з вашого дозволу, голову Державної служби з питань Автономної Республіки Крим та міста Севастополь Керемли Аслан Енверович, який присутні й тут і буде співпрацювати з комітетом, урядом він призначений на цю посаду от на цьому тижні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Супер! Ну, по-перше, ми вас вітаємо з призначенням.   (Оплески) І, по-друге, запрошуємо прийняти участь  в роботі робочої групи.

На цьому, в принципі, ми вичерпали всі питання.  Я єдине, що  хотів подякувати нашому колезі Івану Івановичу Балозі, який нас пригостив сьогодні дуже смачною мінеральною водою. Єдине, що я не розумію,  це тільки один раз чи  це назавжди, але…

Ой, шановні колеги, я дуже перепрошую, я дуже перепрошую. У нас є одне кадрове питання.  Будь ласка,  Анжела Володимирівна.

 

МАЛЮГА А.В. Шановні народні депутати,  хотіла би звернути вашу увагу, що голова комітету ще в грудні місяці погодив кадровий  резерв, призначення на посади наших  працівників секретаріату Гайка Самвеловича  і Ірини Володимирівни, які претендують на посади головних  консультантів секретаріату комітету. Хотіла би вашої підтримки, оскільки формую професійний склад секретаріату. Ви розумієте, що команда і солідарна відповідальність – це  моя персональна  відповідальність потім за доручену вами справу. Люди професійні, люди фахові. Для мене головні критерії – це знання, це досвід  і саме головне – це  вміння працювати в команді. Тому що плече, ви прекрасно розумієте, завжди  здолати можна перепони. Тому я б  хотіла  вас попросити… (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, щодо кадрових питань, чи є зауваження, щоб ми багато  говорили.

 

ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ.  Немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді є пропозиція  підтримати кадрові пропозиції, запропоновані керівником секретаріату.

Хто – "за", колеги, прошу проголосувати.

 

МАЛЮГА А.В.   Дуже  дякую вам.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто – проти?  Немає. Хто утримався? Немає.

Ми вже майже прийняли  рішення перенести ваше питання. 

Повертаємося до питання першого порядку денного. Про проект Постанови про внесення змін  до Постанови Верховної Ради  України  від  11  грудня  2014 року №32-VII "Про зміни в  адміністративно-територіальному устрої Донецької області, зміни встановлення меж Волноваського, Новоазовського і Тельманівського району Донецької області" (реєстраційний номер 2321).  Автор –  наш колега, народний депутат  Сергій  Тарута.

Доповідає  голова підкомітету Федорук Микола Трохимович.

 

ФЕДОРУК М.Т. Ми приймали рішення 11 грудня 2014 року про зміни в адміністративно-територіальному устрої Донецької області і як раз встановлення меж цих районів. Але зараз і тоді ж під час розгляду цього питання пан Тарута сказав, що в нього є інше бачення цього про те, що ті три населених пункти потрібно приєднати до міста Маріуполь, оскілки відстань до Волновахи, до... складає близько 70 кілометрів, а вони межують з містом Маріуполь, 64 кілометри, так.

Ми підтримуємо, в принципі, таке рішення. Є в наявності рішення Маріупольської міської ради, рішення Винограднинської сільської ради, протокол загальних зборів громадян сіл Виноградне, Піонерське, Приморське з підписами учасників. Але хочу звернути увагу і в мене є декілька питань, буде в зв'язку віз цим для того, щоб ми прояснили цю ситуацію, оскільки  є там приблизно тисячу 700, ну, півтори тисячі населення, там є протокол загальних зборів, вказано: участь в обоготворенні взяло 200 осіб. І те, що якщо ми приймемо таке рішення, то населені пункти ввійдуть в межі, ну, в територію міста Маріуполя і зникнуть з карти як населені пункти, а тут уже будуть інші діяти закони. І мається на увазі, що в частині... це сільське населення, наскільки я розумію, і тут будуть діяти вже інші закони, в тому числі тарифи інші, в тому числі право на володіння земельними ділянками інше і так далі. Чи готові до цього ці мешканці  цих населених пунктів? Чи знають вони це? І чи не краще було б провести об'єднання... об'єднання от, Закону про об'єднання громад, зберегти ці населені пункти в їхньому статусі, але створити об'єднану громаду в Маріуполі, наприклад? От в мене є таке от запитання, перш ніж ми приймемо рішення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Микола Трохимович.

Єдине, що я хотів би уточнити, що згідно із статистикою, у Виноградному – тисячу 700 мешканців, у Піонерському – 500 і в приморському – 400. Тобто разом у нас виходить дві 600, не тисячу 700, як ви сказали, а дві 600.

 

_______________. А дві 600, да, ну, я просто назвав там, скажімо так…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, Сергій Олексійович Тарута.

 

ТАРУТА С.О. Я прежде всего прошу извинить за задержку, учитывая, что в комитете у на там был только кворум, очень мало …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вы извините, что мы не успели закончить до того, пока вы пришли.

 

ТАРУТА С.О. Да, вот в этом огромное спасибо прежде всего, что все-таки остались и подождали.

Я абсолютно согласен с тезисами, которые вы сказали, но нужно будет понимать, когда мы принимали 11 декабря решения, 8-го числа в попыхах быстро начали готовить, поехали депутаты туда на передовою, услышали и увидели все своими глазами и решили быстро подготовить документы и принять практическое решение. Решение было принято правильное, за исключение того, что они абсолютно тогда не учитывали мнения громад и мнение всех депутатов, которые там находятся. Чтобы вы понимали, это означает тоже самое, если бы мы принимали решение Дарницкий район будет обслуживаться в Житомире.

Ситуация какая? Поселок виноградное, все остальные, это маленькие примыкают к нему, разделен еще раньше в истории, он был разделен на две части: на городскую, налево едешь, это сельская местность, направо городская, но все время это все обслуживалось городом Мариуполем, поликлиники, пожарные, все, все, все городом Мариуполем. 4 года назад, к сожалению, это взяли и разделили, и отнесли все на Новоазовск. Население этого районо, оно исторически и работает в Мариуполе, и находиться там, и пассажирское сообщение это все Мариуполь.

Более того, сейчас часть этих поселков разделены блокпостами, и как только возникло это постановление, сразу были сходы, где народ возмутился и сказал: "За нас все это решили, мы в Волноваху не поедем", - и никто не едет, 4 месяца без зарплаты. Слюз была инкогнито на прошлой неделе, она проехала в среду и четверг. Когда приехала в школу, увидела, она ужаснулась, она поговорила с теми, кто там реально работает, поговорила с ними, поехала в фельдшерский пункт, поехала в сельский совет. Сельский совет принял решение однозначно, были все депутаты, 17 депутатов приняли решение, мы только за Мариуполь, и это вот обращение было, когда  вы  его считаете  200 человек, это не совсем объективно, потому что там идет война, там обстрелы. И в районе вот этого блок-поста  тоже обстрелы.  И многие уполномочили  там с улицы или переулка, ты иди, ты самый активный и ты за  нас голосуй. И они, просто это была  акция "За Мариуполь!". Поэтому  сюда… Расписались только те, кто были на этой акции, и активные общественники,  так называемые "квартальные". Поэтому  они высказывали мнение всех проживающих там. Если бы сейчас в Дарнице провели, сделали бы опрос,  то все 100 процентов сказали: мы не хотим   не в Житомир,  мы хотим в Киев. Ну это абсолютно логично. Поэтому абсолютное большинство за то, чтобы  обслуживаться, присоединиться в Мариуполь.

У нас  такие прецеденты были. Есть  поселок  Сартана, если кто-то ездил, там как раз боевые сейчас проходят тоже события. Талаковка, Сартана, Старый Крым –  это тоже были районы отдельные. Потом была инициатива, в основном Бойка, который присоединял земли, и их присоединили и у них  все те же события произошли. Поэтому  у них остался поселковый голова, который выполняет функцию   как бы под районом  функцию администратора вот этой территориальной громады.

Поэтому      у нас полностью в Мариуполе это все отработано. Три  села у нас уже  присоединились  и хорошо  интегрировались, вопросов никаких не возникает. Понятно, если там придираться к букве закона, к сожалению,  мы тоже рассматривали вариант с точки зрения закона об объединении. Мы растягиваем процедуру не понятно на сколько. А это  решение, вот сейчас кто если  поедете туда и увидит,  к сожалению,   эти поселки сегодня без  оплаты все что  касается органов местного самоуправления. По пенсиям там на карточки им это решили и изначально Мариуполь, как только начались эти события, и только  Новоазовск и  Тельманово уже стали захвачены, то административными услугами  на этом этапе занимался Мариуполь.  Это было по умолчанию. Мы договорились тогда  отдельно с  налоговой, с казначейством, с социальными службами и Мариуполь обслуживал. А потом когда мы приняли это решение 11 декабря, Мариуполь уже не мог по процедуре это исполнять. И поэтому  им отказали до сегодняшнего дня, они жестко сказали мы не будем ехать через три блок-поста, через… Это получается до центра города там 10 километров и еще  62 километра, то есть грубо  75 километров, а нет транспорта. На блок-постах  пропуска, поэтому мы на самом деле другого у нас решения, как это присоединить, это одна территория. Поэтому в какой-то степени  это и политическое решение, как это было  11 числа. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, чи є у вас запитання до доповідача і до автора.

У мене  є коротеньке питання. Насправді, от ми говоримо там лише про три села, але проект постанови торкається значно більшої кількості населених пунктів і значно більших змін ніж  ті, про які ми зараз говоримо. Ми говоримо не лише про приєднання до міста Маріуполя трьох сіл, ми говоримо про зміни трьох районів. І там є ціла низка…  приєднуються, в тому числі і приєднуються  території сіл різних  сіл і селищ. І про це  Сергій Олексійович нічого не сказав. Тому  мене  це більше цікавить.  Проект постанови…

 

ТАРУТА С.О. Все, о чем  мы  говорим сейчас присоединяется, раньше относилось к  Новоазовскому району, ни к чему. И все это сегодня находится  в юрисдикции Виноградарского поселкового совета. Мы никакие другие поселки и села не включаем в эту постанову. Я не знаю, почему там написали так, но речь идет  только о Виноградарском  поссовете. Изначально речь шла еще  и Чермалык, они тоже  самое возмутились  почему их не географически  к Володарскому району, а  к Волноваскому  району, там тоже  произошла ошибка. Но я уже не стал сейчас  в этой постанове, учитывая, что там район к району, я не стал это включать, я только Виноградарский поссовет.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще раз,  от Сергій Олексійович, дивіться. Тимчасово до переходу під контролю органів державної влади  та органів місцевого самоврядування на неконтрольованих  ними населених пунктах Донецької області змінити межі  міста Маріуполя – раз,  Волноваського –  два,  Новоазовського – три та Тельманівського району. І далі іде опис, які конкретно  населені  пункти приєднуються до якого району, входять в склад якого району. 

От у мене питання. У  нас є певні згоди, у нас є певні рішення. Ви сказали про три села,  які приєднуються до Маріуполя, а про цих три райони  поки що  ми нічого не  зовсім розуміємо.

 

ТАРУТА С.О.  Ні, ні. Я можу пояснити?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. будь ласка.

 

ТАРУТА С.О.  Первое.  Мариуполь –  да, потому что  к Мариуполю присоединяется. Волноваха –  да, потому что было 11 декабря постановление  и сегодня  в соответствии с этим постановлением они присоединены к Волновахе.  У нас  и сейчас  аннулируются решения  в отношении Волновахи и присоединения к Мариуполю. Тельмановского района, там ни одного поселка не захвачено. Тогда это просто неправильно. Это Виноградарский поселковый совет, это Новоазовского района был.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще раз, от дивіться, ви  пропонуєте… Я ж… Ну, у нас постановление, у вас постанова називається "Про зміни в  адміністративно-територіальному устрої Донецької області" зміни і встановлення меж Волноваського, Новоазовського та Тельманівського районів  Донецької області".

 

(Загальна дискусія)

 

_______________. Сергій Володимирович, наскільки, якщо не зраджує мені  пам'ять, це мова іде про те, що там були ще ы інші населені пункти, коли ми розглядали.

 

ТАРУТА С.О. Ми розглядали і ми це убрали.

 

_______________. І вона називалася, це назва тієї постанови. Тут  тільки  частину ми змінюємо тої постанови.

 

ТАРУТА С.О. Абсолютно. Правильно. Правильно.

 

_______________.  Там були ще інші населені пункти в грудні.

 

ТАРУТА С.О. Да, это было постановление, где  было изменение у нас Новоазовский,  Тельмановский, Волноваский район.  (Шум у залі)

 

_______________.  Попередня редакція, яка  приймалась у нас  в грудні, нічого там більше не міняється.  Ми тільки міняємо, в цій редакції постанови ми відносимо Виноградненську селищну…

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Тільки три і до Маріуполя. А  все інше залишаємо.  Воно вже  зроблено так. Тобто нічого іншого, крім того, щоб приєднається Виноградарська селищна рада до Маріуполя не відбудеться.

 

ТАРУТА С.О. Це назва   предыдущей постановы.

 

_______________. Да, да, так само і є.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

В'ячеслав Андронович, ви  хотіли щось сказати?

 

НЕГОДА В.А.   Ну,  я хотів би задати два питання.

Перше.  Якщо ми маємо Маріуполь, я, на жаль, так буду показувати віртуально, бо не маю схеми,  Маріуполь і  населені пункти. Чи після приєднання вся територія буде  нерозривна, тобто буде  забезпечено принцип  повсюдності місцевого самоврядування  на всій території, щоб у нас не було дисперсних територій як окремих.  Добре. Це одне  запитання.

І друге. Зараз обласна адміністрація працює над схемою перспективного  плану.  Було б дуже добре, щоб це вписалося у цю схему. Я не можу сказати ні "за", ні "проти", але було б дуже добре, щоб це було  синхронізовано з обласною державною адміністрацією. Тобто  два питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У нас є представник  обласної військово-цивільної адміністрації.

 

КРАВЦОВ О.О. Державної військово-цивільної один в двох особах…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  У нас  іде  стенограма.

 

КРАВЦОВ О.О. Кравцов Олександр Олексійович, перший заступник. Ми опрацьовували це питання. Ми не заперечуємо і навіть підтримуємо питання  приєднання Виноградненської селищної ради до міста Маріуполя, оскільки  це є реальний пригород.

 

ТАРУТА С.О. Це пригород Маріуполя.

 

КРАВЦОВ О.О. Да. Щодо об'єднання територіальних громад, то це питання буде нами ще розглядатись. І я думаю, що ми теж  навколо Маріуполя теж сформуємо об'єднану територіальну громаду.

 

ТАРУТА С.О. Включаючи ці.

 

КРАВЦОВ О.О. Це вже буде Маріуполь, а інші будуть  села, селища, тобто при об'єднані  вони ж зберігають свій статус  територіальної одиниці.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Микола Трохимович, будь ласка.

 

ФЕДОРУК М.Т.  Ще одне питання. Все-таки ви не  дали мені відповідь. Чи знають мешканці, що всі тарифи, тарифи за ліцензії, за електроенергію, за землю, плата, і так далі зміняться не в сторону зменшення, а збільшення. Це буде так само як в місті Маріуполі.

 

ТАРУТА С.О. Це знають, а як же. Ну у нас  це було  в і в Сартані, і в Талаковкі, і в Старому Криму.

 

ФЕДОРУК М.Т.  Знають і заперечень немає?

 

ТАРУТА С.О. Ні, ні.

 

ФЕДОРУК М.Т.  Все.  Дякую. У мене питань немає.

 

_______________. Місто може затвердити оці ……….. І це питання зняте, до речі, по вартості землі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, які будуть пропозиції?

 

ТАРУТА С.О. Я ще добавлю. Це розглядалося на сесії і вони це обговорювали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Да, будь ласка,  Олексій  Олексійович.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Є пропозиція підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, є інші пропозиції?

 

ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. Немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто за цю пропозицію, прошу проголосувати. Дякую. Хто – проти? Немає. Хто утримався?  Немає. Рішення прийнято одноголосно.

 

ТАРУТА С.О.  Дякую всім.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На цьому засідання  комітету…

А, перепрошую, да… Ну, доповідач,  традиційно – Микола Трохимович Федорук. Я прошу за це проголосувати, колеги. Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає.

Засідання комітету оголошується закритим.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку